Paskaitykite. Įdomu

Aiškesnė tvarka atvykstantiems laikyti „Regitros“ teorijos egzaminą

Nuo šiandien įsigalioja nauja „Regitros“ Teorijos egzamino vykdymo instrukcija. Joje detaliau aprašyta teorinių žinių patikrinimo tvarka: kaip turi vykti egzaminas ir ko negalima daryti jo metu, kokios yra egzaminuojamųjų teisės bei pareigos.

Naujoji tvarka leis aiškiau reglamentuoti taisykles, kurių, per teorijos egzaminą, turi laikytis egzaminuojami asmenys ir „Regitros“ specialistai. Be to, tikimasi, jog tai padės išvengti ir dar pasitaikančių pavienių sukčiavimo atvejų.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Norinčių vairuoti motociklą daugėja: „Regitra“ primena į egzaminą atvykti su specializuota apranga

Nuo rugsėjo 1 d. įsigalios pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas, kuriame nurodoma, jog motociklininkai egzaminą turi laikyti ne tik su specializuota apranga, bet ir su specialia avalyne.

Apraše nurodoma, kad egzamino metu egzaminuojamajam reikalinga ši speciali apranga: saugos šalmas, alkūnių, kelių ir pečių apsaugos, pirštinės bei batai. Kaip pabrėžia „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo skyriaus vyresnysis specialistas Arvydas Jankauskas, motociklininko batai ne mažiau svarbūs nei kitos aprangos detalės – jie skirti apsaugoti vairuotojo pėdas, kulkšnis, todėl reikalavimai yra patikslinti. Egzaminą laikantiems patariama atkreipti dėmesį, ar avalynė atitinka saugumo reikalavimus.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Vidaus reikalų ministras pasirašė įsakymą, kuriuo keičiama vairuotojų egzaminavimo tvarka. Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme.

Lietuvai palaipsniui pereiti prie tikro vairavimo (angl. natural driving) patikros ES šalyse narėse vykdomus vairavimo egzaminus audituojantys Tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA – International Commission for Driver Testing) ekspertai rekomendavo dar 2009 m. metais. Šios rekomendacijos jau kaip pastabos buvo išsakytos ir 2015 m.

Ši vairavimo praktikos egzamino „Regitroje“ naujovė leis būsimiems vairuotojams pademonstruoti tinkamų sprendimų priėmimo gebėjimus bei skatins vairavimo instruktorius dėmesį mokymo proceso metu sutelkti ne tik į transporto priemonės valdymo įgūdžių meistriškumo mokymą, bet ir į pavojų kelyje atpažinimą, ryžtingo ir atsakingo elgesio svarbą ir jo ugdymą.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


KELIŲ EISMO TAISYKLĖS EUROPOJE!

Kelių eismo taisyklių vienur laikomasi griežtai, kitur jos egzistuoja tik popieriuje. Tam tikros taisyklės įvairiose valstybėse skiriasi ganėtinai stipriai, ir tai, kas gali būti leidžiama pietinėse šalyse, nebūtinai bus leidžiama šiaurinėse.

Skiriasi ne tik važiavimo greitis ir leidžiama alkoholio suvartojimo norma. Kur galima vairuojant kalbėti telefonu be laisvų rankų įrangos, kur griežtai draudžiama važiuoti su ausinėmis ir kurioje šalyje galima vairuoti ganėtinai įkaušus?

Įdomiausios kelių eismo taisyklės, leidimai ir draudimai skirtingose Europos valstybėse:

Bulgarijoje yra išskirtinai daug vairuotojų ir keleivių grupių, kurioms leidžiama neužsisegti saugos diržo, Kipre leidžiamas greitis automagistralėse yra vienas mažiausių visoje Europoje – tik 100 km/val., Čekijoje ir Vengrijoje galioja nulio promilių įstatymas absoliučiai visiems vairuotojams. Estijoje nėra greičio viršijimo tolerancijos ir įstatymai numato atsakomybę už 1 km/val. greičio viršijimą, Vokietijos automagistralėse automobiliu ir motociklu galima lėkti kokiu tik norima greičiu. Žinoma, kai kuriose atkarpose yra tam tikri apribojimai, tačiau daug kur važiavimo greitis 120 km/val. yra tik rekomenduojamas. Airija ypač griežtai kovoja su vairuotojais, kurie vairuodami kalba telefonu. Bauda už šį nusižengimą gali siekti net 2000 eurų. Italijoje draudžiama važiuoti avarinio sustojimo juostose, Maltoje leidžiama alkoholio suvartojimo riba yra 0,8 promilės. Tiek išgėrę vairuoti gali tiek pradedantieji, tiek profesionalai vairuotojai. Slovakijoje diržo gali neužsisegti žemesni negu 150 cm asmenys. Švedijoje nėra būtina laisvų rankų įranga, vairuotojai gali kalbėti mobiliaisiais telefonais, Lietuvoje galioja taisyklė, kuri negalioja niekur kitur Europoje. Tai yra sustojimas prie žalios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforas.

Plačiau skaitykite: www.15min.lt