Paskaitykite. Įdomu

Startuoja „Regitros“ atvirų durų dienos

Nuo šiandien, balandžio 3 d., prasideda atvirų durų dienos „Regitroje“, kurių metu būsimi vairuotojai galės iš arti pamatyti, kaip vyksta vairavimo egzaminai. Lankytojai bus kviečiami ne tik išbandyti savo jėgas teorijos egzamine, bet taip pat pasimėgauti virtualiu vairavimu didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

Atvirų durų dienos vyks balandžio 3-6 d. tuose „Regitros“ padaliniuose, kuriuose vyksta egzaminai: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Telšiuose, Mažeikiuose ir Utenoje. Šių dienų tikslas – pakviesti būsimus vairuotojus iš anksto susipažinti su egzaminais, kad, atėjus jų laikymo metui, jaustųsi užtikrinti.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Pradedančiųjų vairuotojų iššūkis – įkalnės ir važiavimas atbulomis

Pajudėjimas iš vietos įkalnėje ar važiavimas atbulinės eigos pavara neretai kelia stresą pradedantiesiems vairuotojams, kurie dar neturi pakankamų įgūdžių. Pirmuoju atveju yra didelė tikimybė užgesti ir pariedėti atgal, o antruoju – dėl riboto matomumo manevravimas tampa gerokai sudėtingesnis.

Važiavimas įkalne

Važiavimo įkalne savo kasdienybėje neišvengia nei vienas vairuotojas. Nors tai ir skamba ganėtinai paprastai, daugelis nepatyrusių vairuotojų baiminasi suklysti.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Žiedinėse sankryžose ir perėjose klysta net ir patyrę vairuotojai

Artėdami prie pėsčiųjų perėjos ar važiuodami per žiedinę sankryžą, neretai klysta net ir patyrę vairuotojai. Nesaugus greitis, atidumo stoka ar pasirinkta ne ta eismo juosta gali tapti avarijos priežastimi.

Pėsčiųjų perėjos

Pasak specialistų, vairuotojai ir pėstieji situaciją kelyje dažniausiai vertina skirtingai. Būtent dėl to įvyksta įvairių komunikacinių nesusipratimų, kuomet eismo dalyviai klaidingai interpretuoja vienas kito ketinimus. Atsižvelgiant į tai, patariama nepamiršti auksinės taisyklės – be mūsų yra ir kitų eismo dalyvių, su kuriais dalijamės vienu keliu, tad turime paisyti ir jų interesų.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


„Regitra“: patys elgdamiesi netinkamai, kitų vairuotojų nepamokysime

Turbūt daugeliui vairuotojų pažįstama tokia situacija, kai dėl kitų klaidos tenka greitai reaguoti bei priimti reikiamus sprendimus tam, kad būtų išvengta eismo įvykio. Taip neretai nutinka ir lenkimo metu, kai vairuotojas mato, jog jį lenkiantis automobilis nespės saugiai grįžti į savo eismo juostą. Tokiu atveju būtina sumažinti greitį ir taip išvengti pavojingos situacijos.

Kartais dėl kito vairuotojo klaidos, arba kitaip tariant neapskaičiuotų jo galimybių, siekiant išvengti susidūrimo, gali tekti pasitraukti į dešinįjį šoną. O kartais – net ir sustoti.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Netinkamo lenkimo pasekmė – susidūrimas kaktomuša

Automobilio aplenkimas ar apvažiavimas – ypatingo vairuotojų atidumo reikalaujantys manevrai, nes išvažiuojama į priešpriešinio eismo juostą, todėl gali susidaryti pavojinga situacija. Teigiama, kad pradedantiesiems vairuotojams, kurie neturi pakankamų įgūdžių, toks manevravimas – nemažas iššūkis.

Pagrindinė taisyklė lenkiant kitą transporto priemonę – netrukdyti ir nekelti pavojaus kitiems. Ekspertai pataria apsidairyti ir įsitikinti, ar iš priekio neatvažiuoja automobilis, ar nelenkia kitas vairuotojas. Taip pat manevras turi būti kuo trumpesnis, o greitis didinamas vos tik atsiradus progai aplenkti. Be to, atlikus manevrą, svarbu kuo greičiau grįžti į savo juostą. Tai galima padaryti tada, kai šoniniame veidrodėlyje matomas visas aplenktos transporto priemonės priekis.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Vairuotojai bendrauja ne žodžiais, o posūkio signalais

Eisme vairuotojai tarpusavyje nuolatos bendrauja, taip pranešdami apie savo ketinimus. Posūkiuose viena svarbiausių tokios komunikacijos priemonių – posūkio signalo rodymas. Šis veiksmas turi būti atliekamas laiku, kad kiti eismo dalyviai iš anksto galėtų planuoti savo elgesį kelyje.

Anot specialistų, didelė dalis eismo įvykių įvyksta sankryžose ir atliekant posūkius, todėl vairuotojo veiksmai šiose vietose yra labai svarbūs. Reikia nepamiršti, jog jis yra atsakingas ne tik už tai, kad būtų tinkamai atliktas manevras, bet ir laiku informuoti kitus eismo dalyvius.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


„Regitra“ pataria, kaip išvengti eismo įvykių sankryžose

Sankryžos yra ta vieta, kur įvyksta daugiausiai eismo įvykių. Dažniausios vairuotojų klaidos – nesilaikoma saugaus atstumo ar nepraleidžiamas pirmumo teisę turintis automobilis. Tad tam, kad būtų išvengta susidūrimo, reikia įdėmiai dairytis, įsitikinti, ar netrukdoma kitiems eismo dalyviams bei neskubėti.

Ekspertų teigimu, itin pavojingos nereguliuojamos sankryžos, jose pradedantiesiems vairuotojams kyla daugiausiai iššūkių

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Sutrikus Registrų centro veiklai, „Regitra“ kviečia turėti popierinę medicininę pažymą

Registrų centro tvarkoma e-sveikatos sistema šiuo metu susiduria su techniniais nesklandumais, todėl „Regitra“ dažnai elektroniniu būdu negali gauti vairuotojų sveikatos patikrinimo medicininių pažymų. Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, klientams, atvykstantiems užsisakyti vairuotojo pažymėjimų, siūloma su savimi turėti popierinę galiojančią pažymą iš gydymo įstaigų.

„Pastarosiomis dienomis ne visada galime gauti elektronines klientų sveikatos patikrinimo pažymas, kurios yra reikalingos laikant vairavimo egzaminus bei norint užsisakyti arba pasikeisti vairuotojo pažymėjimą. Siekiant išvengti nesusipratimų, kviečiame prieš atvykstant į „Regitrą“ su savimi turėti popierinį medicininės pažymos variantą“, – teigia VĮ „Regitra“ Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


„Regitra“ pristato virtualių pamokų ciklą vairuotojams

Kiekvienas vairuotojas sutiks, jog kelyje laukia daugybė netikėtų situacijų, kuomet sprendimus reikia priimti akimirksniu. Siekiant tinkamai joms pasiruošti, „Regitra“ visuomenei pristato trumpų vaizdo įrašų ciklą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Šiandien vairavimas nebėra tik bendrųjų taisyklių žinojimas, tai daugiau komunikacija tarp eismo dalyvių, kai pagrindinėmis vertybėmis tampa atsakingas elgesys kelyje ir pagarba kitiems. Šiuose vaizdo klipuose dalinami praktiniai patarimai, kaip nuspėti kitų eismo dalyvių elgesį arba kaip reaguoti į jų daromas klaidas.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Aiškesnė tvarka atvykstantiems laikyti „Regitros“ teorijos egzaminą

Nuo šiandien įsigalioja nauja „Regitros“ Teorijos egzamino vykdymo instrukcija. Joje detaliau aprašyta teorinių žinių patikrinimo tvarka: kaip turi vykti egzaminas ir ko negalima daryti jo metu, kokios yra egzaminuojamųjų teisės bei pareigos.

Naujoji tvarka leis aiškiau reglamentuoti taisykles, kurių, per teorijos egzaminą, turi laikytis egzaminuojami asmenys ir „Regitros“ specialistai. Be to, tikimasi, jog tai padės išvengti ir dar pasitaikančių pavienių sukčiavimo atvejų.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Norinčių vairuoti motociklą daugėja: „Regitra“ primena į egzaminą atvykti su specializuota apranga

Nuo rugsėjo 1 d. įsigalios pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas, kuriame nurodoma, jog motociklininkai egzaminą turi laikyti ne tik su specializuota apranga, bet ir su specialia avalyne.

Apraše nurodoma, kad egzamino metu egzaminuojamajam reikalinga ši speciali apranga: saugos šalmas, alkūnių, kelių ir pečių apsaugos, pirštinės bei batai. Kaip pabrėžia „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo skyriaus vyresnysis specialistas Arvydas Jankauskas, motociklininko batai ne mažiau svarbūs nei kitos aprangos detalės – jie skirti apsaugoti vairuotojo pėdas, kulkšnis, todėl reikalavimai yra patikslinti. Egzaminą laikantiems patariama atkreipti dėmesį, ar avalynė atitinka saugumo reikalavimus.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Vidaus reikalų ministras pasirašė įsakymą, kuriuo keičiama vairuotojų egzaminavimo tvarka. Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme.

Lietuvai palaipsniui pereiti prie tikro vairavimo (angl. natural driving) patikros ES šalyse narėse vykdomus vairavimo egzaminus audituojantys Tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA – International Commission for Driver Testing) ekspertai rekomendavo dar 2009 m. metais. Šios rekomendacijos jau kaip pastabos buvo išsakytos ir 2015 m.

Ši vairavimo praktikos egzamino „Regitroje“ naujovė leis būsimiems vairuotojams pademonstruoti tinkamų sprendimų priėmimo gebėjimus bei skatins vairavimo instruktorius dėmesį mokymo proceso metu sutelkti ne tik į transporto priemonės valdymo įgūdžių meistriškumo mokymą, bet ir į pavojų kelyje atpažinimą, ryžtingo ir atsakingo elgesio svarbą ir jo ugdymą.

Plačiau skaitykite: www.regitra.lt


KELIŲ EISMO TAISYKLĖS EUROPOJE!

Kelių eismo taisyklių vienur laikomasi griežtai, kitur jos egzistuoja tik popieriuje. Tam tikros taisyklės įvairiose valstybėse skiriasi ganėtinai stipriai, ir tai, kas gali būti leidžiama pietinėse šalyse, nebūtinai bus leidžiama šiaurinėse.

Skiriasi ne tik važiavimo greitis ir leidžiama alkoholio suvartojimo norma. Kur galima vairuojant kalbėti telefonu be laisvų rankų įrangos, kur griežtai draudžiama važiuoti su ausinėmis ir kurioje šalyje galima vairuoti ganėtinai įkaušus?

Įdomiausios kelių eismo taisyklės, leidimai ir draudimai skirtingose Europos valstybėse:

Bulgarijoje yra išskirtinai daug vairuotojų ir keleivių grupių, kurioms leidžiama neužsisegti saugos diržo, Kipre leidžiamas greitis automagistralėse yra vienas mažiausių visoje Europoje – tik 100 km/val., Čekijoje ir Vengrijoje galioja nulio promilių įstatymas absoliučiai visiems vairuotojams. Estijoje nėra greičio viršijimo tolerancijos ir įstatymai numato atsakomybę už 1 km/val. greičio viršijimą, Vokietijos automagistralėse automobiliu ir motociklu galima lėkti kokiu tik norima greičiu. Žinoma, kai kuriose atkarpose yra tam tikri apribojimai, tačiau daug kur važiavimo greitis 120 km/val. yra tik rekomenduojamas. Airija ypač griežtai kovoja su vairuotojais, kurie vairuodami kalba telefonu. Bauda už šį nusižengimą gali siekti net 2000 eurų. Italijoje draudžiama važiuoti avarinio sustojimo juostose, Maltoje leidžiama alkoholio suvartojimo riba yra 0,8 promilės. Tiek išgėrę vairuoti gali tiek pradedantieji, tiek profesionalai vairuotojai. Slovakijoje diržo gali neužsisegti žemesni negu 150 cm asmenys. Švedijoje nėra būtina laisvų rankų įranga, vairuotojai gali kalbėti mobiliaisiais telefonais, Lietuvoje galioja taisyklė, kuri negalioja niekur kitur Europoje. Tai yra sustojimas prie žalios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforas.

Plačiau skaitykite: www.15min.lt